Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнения за ангренаж и компресия

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Мнения за ангренаж и компресия

    Привет на всички. Пускам темата за да събера мнения относно моя проблем. А той е следният:
    Колата е АР 156 2.0 ТС 155hp 97г. Проблема е че колата няма достатъчно мощност. По мое усещане в момента е колко 80-90hp при потегляне до 3000 оборота и около 100-120hp след 3000 оборота. Няма и следа от 155hp. при никакви условия. Посетих форумен сервиз и ми измериха компресията и тя е:
    1ц. - 9,5
    2ц. - 8,5
    3ц. - 8,5
    4ц. - 7,5
    Съмняват се и че ангренажа ми е зацепен неправилно (него ми го сменяха едни измекяри при които няма повече да стъпя. Сменяха го с маркери - без пети). Колата гори и масло.
    Та въпроса ми е: Прекалено ли са ниски стойностите на компресията за да окаже толкова голямо влияние на мощността или по-скоро това се дължи на неправилно зацепен ангренаж? И възможно ли е проблема да идва от трето място?
    Питам чисто теоретично, знам че единствения начин да разбера със сигурност е презацепване на ангренажа с пети.
    Благодаря предварително!
    Alfa Romeo 156 2.0 TS

  • #2
    Този мотор с такава компресия си е направо за ремонт. Трябва да имаш 13 - 13.2 бара падне ли под 10 - 10.5 не е добре.

    Това измерване на студен или на топъл мотор е?
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Неправилното зацепване може да окаже малко влияние на компресията и доста по-голямо влияние на мощността на двигателя. Горенето на масло обаче не се влияе съществено от неправилното зацепване а по-скоро от износването на двигателя. Първо трябва да се изключат гумичките на клапаните, като причина за големия разход на масло.
      Ниската компресия може да се дължи на износени бутала, сегменти, цилиндри или неуплътняващи клапани.
      Или и двете заедно.
      Може да се ориентираш до известна степен по следния начин:
      1 - Мериш компресия и си записваш стойностите.
      2 - Наливаш по малко масло във всеки цилиндър и повтаряш измерването на компресията.
      Ако при второто измерване получиш значително по-високи стойности, трябва да се ориентираш към бутала, сегменти, цилиндри........
      Ако няма съществена разлика, ориентирай се към ремонт на главата.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 23:45.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Това измерване на студен или на топъл мотор е?
        Измерването беше направено по-скоро на топъл мотор. След като беше загрял, седя половин-един час преди да го измерят.
        Alfa Romeo 156 2.0 TS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от consciousness Покажи съобщение
          Измерването беше направено по-скоро на топъл мотор. След като беше загрял, седя половин-един час преди да го измерят.
          Половин час не е малко време. Технически при загрял мотор, метала се разширява и би трябвало да обере част от хлабините. Тоест на напълно студен мотор би трябвало да прави по-малка компресия, от колкото при загрял мотор.
          Lancia Delta 1.6 i.e - ex
          Alfa Romeo 156 2.0 TS

          рейтинг фотографов

          Comment


          • #6
            А кое от двете може да оказва такова влияние на мощността?
            Alfa Romeo 156 2.0 TS

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от consciousness Покажи съобщение
              А кое от двете може да оказва такова влияние на мощността?
              Най голямо влияние на мощността може да окаже (по реда на значимост)

              1 - неправилно зацепване
              2 - ниска компресия заради неуплътняващи клапани
              3 - ниска компресия поради износване на бутала, сетменти, цилиндри.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Най голямо влияние на мощността може да окаже (по реда на значимост)

                1 - неправилно зацепване
                2 - ниска компресия заради неуплътняващи клапани
                3 - ниска компресия поради износване на бутала, сетменти, цилиндри.
                Благодаря колега, за краткия и ясен отговор.
                Като презацепят ремъка след около седмица, ще пиша пак какъв е резултата.
                Alfa Romeo 156 2.0 TS

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от consciousness Покажи съобщение
                  Благодаря колега, за краткия и ясен отговор.
                  Като презацепят ремъка след около седмица, ще пиша пак какъв е резултата.
                  Дори и да го презацепиш налягането в отделните цилиндри няма да се промени като съотношение. Не правилно зацепения ремък ще влият еднакво на всички цилиндри. А ти имаш разлика от 2 атмосфери между отделните цилиндри (разлика по-голяма от 1ат. не е на добре). Освен това пишеш, че и колата гори масло.
                  ОЕМ е написал какво е правилното решение.
                  Ако има кой да ти зацепи ремъка безплатно може и да пробваш, ако не по-добре си носочи парите към ремонт.
                  Освен това зацепването с маркери изобщо не е толкова лошо, ако обаче преди това колата е била правилно зацепена!
                  Реторично питане - а във форумния сервиз какво казаха за тази компресия?
                  Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                  Comment


                  • #10
                    Ако гори масло забрави за зацепване. Направо си приготви поне едни 700лв. за ремонт и то добър
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #11
                      Абе то и на мен ми се струва че не всички коне са ми под капака отпред. Ама като нямам база за сравнение. Иначе компресия колко щеш, по диагностики всичко ок. Има ли други начини за установяване на тва лошо зацепване освен петите. А, и друга глупост се сетих, ако има запушване из катализаторите, макар и малко няма ли да оказва влияние.
                      п.п. Вчера чистихме дебитомер
                      Last edited by mmitaka83; d.m.y г., 14:21.
                      ----------------------
                      156 SW 1.8TS 07.2001
                      Fiat Tipo 1.4Mi
                      ----------------------

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                        Дори и да го презацепиш налягането в отделните цилиндри няма да се промени като съотношение. Не правилно зацепения ремък ще влият еднакво на всички цилиндри. А ти имаш разлика от 2 атмосфери между отделните цилиндри (разлика по-голяма от 1ат. не е на добре). Освен това пишеш, че и колата гори масло.
                        ОЕМ е написал какво е правилното решение.
                        Ако има кой да ти зацепи ремъка безплатно може и да пробваш, ако не по-добре си носочи парите към ремонт.
                        Освен това зацепването с маркери изобщо не е толкова лошо, ако обаче преди това колата е била правилно зацепена!
                        Реторично питане - а във форумния сервиз какво казаха за тази компресия?
                        Въпросите ми бяха съвсем теоретични. Иначе съм съвсем наясно че ремонта на мотора ми е задължителен.
                        В сервиза също си ми казаха че съм за ремонт, но имат съмнения за неправилно зацепване, поради голямата загуба на мощност и още заради нещо, което не помня.


                        Първоначално публикувано от mmitaka83 Покажи съобщение
                        Абе то и на мен ми се струва че не всички коне са ми под капака отпред. Ама като нямам база за сравнение. Иначе компресия колко щеш, по диагностики всичко ок. Има ли други начини за установяване на тва лошо зацепване освен петите. А, и друга глупост се сетих, ако има запушване из катализаторите, макар и малко няма ли да оказва влияние.
                        п.п. Вчера чистихме дебитомер
                        Ще оказва влияние от запушен катализатор. Моята обаче няма катализатор и при мен не е там проблема.
                        Alfa Romeo 156 2.0 TS

                        Comment


                        • #13
                          Привет колеги! Решението на проблема ми е факт. Оказа се че ангренажния ремък е ключът за палатката. Искрени благодарности на Ангел (D-I-V-A-K-A), Слави и Киро за компетентната им намеса, с която съживиха умрелите ми коне.
                          П.С. Компресията също ми се оправи.
                          Alfa Romeo 156 2.0 TS

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от consciousness Покажи съобщение
                            Привет колеги! Решението на проблема ми е факт. Оказа се че ангренажния ремък е ключът за палатката. Искрени благодарности на Ангел (D-I-V-A-K-A), Слави и Киро за компетентната им намеса, с която съживиха умрелите ми коне.
                            П.С. Компресията също ми се оправи.
                            Е то големо изместване ще е било да не удари клапанчета и да не може да сгъсти както требва .
                            Късметлия ще да си - за маслото виж масления сепаратор ако се е оправила компресията и за течове погледни че си е лейка това .

                            ---------- Post added at 23:37 ---------- Previous post was at 23:36 ----------

                            Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                            Ако гори масло забрави за зацепване. Направо си приготви поне едни 700лв. за ремонт и то добър
                            Еж па ти, пак са изказа

                            ---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:37 ----------

                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Този мотор с такава компресия си е направо за ремонт. Трябва да имаш 13 - 13.2 бара падне ли под 10 - 10.5 не е добре.

                            Това измерване на студен или на топъл мотор е?
                            Тея 13 на нов внос трудно ще ги хванеш - след ОР може и да се получи
                            AR 156 2.0 JTS / SW 2003 Y

                            Comment


                            • #15
                              Бре Колкото и коли да съм измерил все си ги хващат пък не знам... явно само читави екземпляри ми попадат

                              И май не си много на ясно с газоразпределението след като си мислиш, че динамично разреден мотор както е станало в случая трябва да удари клапани. Всъщност той е бил много далеч от това
                              Last edited by oem; d.m.y г., 00:11.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment

                              Working...
                              X